اتصال لپ تاپ به تلویزیون یا مانیتور دوم با کابل HDMI – علم فردا

DVI دارای سه مدل اصلی است، اما دو مدل که بیشتر با آنها سر و کار داریم DVI-D Single Link و DVI-D Dual Link است. این بدان معنا است که این کابل می تواند بیش از یک سیگنال ویدیو HD را به همراه 8 کانال صدای 24 بیت فشرده نشده با کیفیت بالا را انتقال دهد. HDMI مخفف عبارت لاتین High Definition Multimedia Interface بوده و به معنای رابط چند رسانه ای با کیفیت بالا (اچ دی) می کابل hdmi فرانت مدل 4k طول 5 متر باشد. Composite که عمومیت بیشتری در سیستم های خانگی و رده متوسط حرفه ای دارد ، از یک کابل برای تصویر که همه عناصر اعم از و رنگ را روی 2 سیم ارسال می کند و 2 کابل صدا برای کانال های راست و چپ صدای استریو که در روش های دیگر آنالوگ نیز مشترک می باشد تشکیل می شود. HDMI مخفف عبارت High Definition Multimedia Interface به معنای رابط چند رسانه ای با کیفیت می باشد. امروزه از تلویزیون ها گرفته تا کنسول های بازی و لپ تاپ ها، همگی به یک یا چند رابط HDMI مجهز می شوند. اگر یک رایانه شخصی دارید و می خواهید از مانیتور آن به عنوان مانیتور دوم استفاده کنید، این کار با کابل تصویر و بسیار راحت انجام می شود و نیازی به نرم افزار و روشی که در این مطلب توضیح داده ایم ندارید، چون نمایشگر ها خودشان دستگاه نمایش دهنده تصویر (دستگاه ورودی دار) هستند و فقط می بایست کابل تصویر که به ورودی آن ها متصل است را از رایانه جدا و به لپ تاپ متصل کنید.

اتصال ایکس باکس به لپ تاپ را در این مطلب از سایت ایموجو مورد بررسی قرار دادیم. در نوع دیگر اتصال میتوانید بدون توجه به ورودی کابل HDMI اتصال خود را برقرار کنید. یکی دیگر از کاربردها و کارکردهای HDMI ARC این است که شما میتوانید با استفاده از تلفن همراه از طریق فناوری میراکست به تلویزیون متصل شوید اما تصور کنید که در حال مشاهده شبکههای مختلف هستید بدون تغییر ورودی تصویر تلویزیون محتوایی به دستگاه متصل را با استفاده از پورت HDMI ARC مشاهده می کنید و تلفن همراه شما سیگنالی ارسال کرده و این کار را انجام میدهد و به همین دلیل ورودی تصویر تلویزیون نیز تغییر میکند از حالت تی وی یا آنتن به HDMI تغییر میکند. منصفانه است بگوییم هر سیستمی که از استاندارد HDMI 1.4 پشتیبانی میکند دارای قابلیت HDMI ARC نیز میباشد برای اینکه شما مطمئن باشید تلویزیونتان از این قابلیت پشتیبانی میکنند به راحتی باید سیستم صوتی خودتان را بررسی نمایید. در نسخهی جدید HDMI از فناوری ARC پشتیبانی میشود تا اتصال و پیکربندی سادهی ساوند بار یا رسیورهای AV میسر شود. بررسی کنید که تلویزیون شما HDMI 1.4 ARC ( کانال بازگشت صوتی ) را پشتیبانی کند .

اگر کارت گرافیک On-Board شما دارای تراشه انویدیا است Nvidia Control Panel را باز کنید و در سمت چپ برای بخش Video جستجو کنید حالا Adjust Video Color Settings را انتخاب کنید. یافتن یک روش مناسب برای اتصال کنسول ایکس باکس به لپ تاپ همیشه جذاب و هیجان انگیز است. اتصال Xbox به لپ تاپ از طریق بی سیم امکان پذیر است و برای این که بتوانید خروجی تصویر مناسبی دریافت کنید باید ویندوز 10 را بر روی لپ تاپ خود نصب کنید. با HDMI 1.4 یا جدیدتر , کابل hdmi فابریک ps4 سیگنال های صوتی از تلویزیون به گیرنده پس فرستاده شده و به شما این امکان را می دهد تا صداهای تلویزیون را از طریق سیستم صدای فراگیر بشنوید . به طور مثال تلویزیون و دی وی دی پلیرها از طریق کابل جهت انتقال سیگنال های صوتی و تصویری متصل می شوند. در عین حال HDMI قابلیت انتقال تصاویر را برای تمام حالت های ویدئویی از قبیل استاندارد و یا با کیفیت بالا فراهم می آورد. تبدیل لپ تاپ به مانیتور ممکن نیست مگر در حالات خاص که در جدول بالا توضیح دادیم. برای این که بتوانید کنسول خود را به لپ تاپ متصل کنید، باید برخی از پیش نیازها را در نظر داشته باشید.

پس از لاگین شدن در سیستم دکمه اتصال را فشار دهید تا زمانی که هر دو دستگاه به یک شبکه متصل شوند. آموزش قدم به قدم اتصال ایکس باکس لایو در سایت ایموجو بیان شده است. ما در این مقاله از سری مقالات آموزشی سایت ایموجو قصد آموزش اتصال ایکس باکس به لپ تاپ را داریم. با آموزش اتصال ایکس باکس به لپ تاپ همراه سایت ایموجو باشید. توجه کردن به موارد گفته شده در این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا بدون دردسر یک اتصال مناسب داشته باشید. مثلا پورت HDMI روی لپ تاپ فقط خروجی است و به عنوان ورودی نمی توان استفاده کرد و پورت اچ دی ام آی ویدئو پروژکتور فقط ورودی است و به عنوان خروجی نمی توان استفاده کرد. همچنین چیز جالبی که در مورد کابل فلت وجود دارد این است که به راحتی رنگ شده و میتوان آن را با توجه به رنگ محیطی که در آن قرار دارد رنگ آمیزی و به نوعی تقریبا نامرئی کرد! در هر دو شیوه با توجه به جنس لپ تاپ خود میتوانید تصویر قابل قبول را جهت اجرای بازیهای ویدیویی مشاهده کنید. نکته: در این حالت صفحه لپ تاپ شما به عنوان خروجی اصلی تصویر شناخته میشود و با توجه به کیفیت لپ تاپ خود میتوانید تصاویر رنگی و مناسب، دریافت کنید.