انواع دستگاه اتیکت زن

 

اگر صاحب کسب و کار هستید، حتماً بارها نام دستگاه اتیکت زن را شنیده اید. از این دستگاه برای برچسب زدن کالا و اجناس استفاده می شود. اخیرا وجود اتیکت قیمت گذاری و ایجاد مشخصات محصول اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده است. بنابراین فروشگاه ها و مراکز خرید برای این منظور نیاز به خرید دستگاه دارند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که در کسب و کار خود به این دستگاه نیاز دارید، با این مقاله همراه باشید. این بار می خواهیم انواع دستگاه های اتیکت زن و کاربرد آنها را بدانید.

 

اتیکت زن چیست؟

اتیکت ها راهی برای نمایش مشخصات و قیمت محصول هستند. امروزه با افزایش عرضه و تقاضا از دستگاه هایی به نام دستگاه اتیکت زن برای برچسب زدن کالاها استفاده می شود. دستگاه اتیکت زن اساساً نوعی پرینتر است. این بدان معنی است که می توانید حروف، بارکدها و اعداد را روی برچسب ها چاپ کنید. این برچسب به عنوان گواهی بر روی محصول چسبانده می شود. دستگاه های چاپ لیبل همه کاره هستند و در اکثر موسسات و فروشگاه ها قابل استفاده هستند. اینها شامل بانک ها، مغازه ها، داروخانه ها و سایر تسهیلات تجاری است. برچسب گذاری کالا بسیار مهم است، بنابراین کالای بدون برچسب محصول بدون کارت شناسایی محسوب می شود.

 

انواع دستگاه اتیکت زن

درواقع انواع دستگاه اتیکت زن در بازار موجود است. این امر باعث سردرگمی کمی خریدار می شود. راه حل خرید مناسب و ایده آل آشنایی با نوع دستگاه اتیکت زن می باشد. بدون دانستن این نوع دستگاه ها، نمی توانید گزینه ای را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد. به طور کلی این دستگاه ها را می توان

به دو نوع دستی و اتوماتیک تقسیم بندی کرد. در زیر به معرفی کامل این دو نوع دستگاه می پردازیم.

 

دستگاه اتیکت زن دستی

همانطور که از نام آن مشخص است، یک دستگاه اتیکت زن دستی لیبل را به صورت دستی چاپ می کند، فرآیند به سادگی یک تمبر است، قسمت برجسته مهر داخل مهر و سپس روی سطحی است که قرار است چاپ شود. به محصول مورد نظر بچسبید. این نوع ماشین ها نسبت به دستگاه اتیکت زن خودکار ارزان تر هستند. در عوض، آنها کند عمل می کنند و برای برچسب زدن مقادیر زیاد کالا مناسب نیستند. یکی از بهترین این دستگاه ها لیبل زن دستی DUODELI MX5500 است. برای اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات دستگاه اتیکت زن این دستگاه، قیمت و موارد دیگر کلیک کنید.

 

دستگاه اتیکت زن اتوماتیک

نوع دوم این دستگاه‌ها، اتیکت زن های اتوماتیک نام دارد. معمولا در صنعت و خط تولیدهای انبوه از این دستگاه استفاده می‌شود. همین دستگاه‌ها خود در دو نوع حرارتی و پشت چسب دار طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. کاربران می‌توانند مناسب‌ترین گزینه را با توجه به کاربردی که از دستگاه انتظار دارند انتخاب و خریداری کنند.

 

انواع لیبل های مورد استفاده در دستگاه اتیکت زن

شرکت های بسته بندی لیبل های مختلفی را که در دستگاه های اتیکت زن استفاده می شود به مشتریان خود می فروشند. تنوع این تگ ها به هر کاربر اجازه می دهد تا بهترین نمونه را متناسب با نیاز خود خریداری کند. پرکاربردترین برچسب های آداب معاشرت زنانه عبارتند از:

·       برچسب سبز COMA، محصول با کیفیت بالا، مقرون به صرفه، چسبندگی بالا

·       برچسب سفید کاما (COMA)، محصولی پرکاربرد برای درج قیمت و مشخصات محصول

·       برچسب زن فسفر کما، قیمت، اندازه، ابعاد و … محصولات با کیفیت بالا و مناسب برای نوشتن محصول

·       برچسب قرمز زنانه COMA، محصول با کیفیت بالا با حاشیه های بالا و پایین برای واضح تر کردن پست ها

·       برچسب نارنجی آداب COMA کنتراست بالایی دارد که خواندن مطالب نوشته شده را آسان تر می کند. بنابراین طرفداران زیادی در بین کاربران وجود دارد.

 

مزایای خرید دستگاه اتیکت زن

استفاده از دستگاه اتیکت زن مزایای زیادی دارد. این مزایا کار را برای بسیاری از افراد برای استفاده از آنها در محل کار آسانتر کرده است. امروزه اکثر فروشگاه ها، داروخانه ها، بانک ها و … شاهد حضور این نوع دستگاه ها هستند. در اینجا برخی از مزایای اصلی خرید دستگاه اتیکت زن آورده شده است:

·       قابلیت اتصال ماشین های لیبل به پورت های مختلف مانند کامپیوتر، چاپگر و ….

سکوت ماشین آداب

·       بدون نیاز به فضای بزرگ یا فضای در نظر گرفته شده برای استفاده از دستگاه چاپ لیبل زن

·       سرعت کار خود را افزایش دهید و بر روی محصولات خود برچسب قیمت بگذارید

·       امکان استفاده از آنها در صنایع مختلف.

 

اجزای تشکیل دهنده اتیکت زن

اتیکت زن سیستم ساده ای دارد و از قسمت های ساده ای تشکیل شده است که برخی از آنها عبارتند از:

 

بدنه یا شاسی

دسته گیرنده و شاسی فشار

کلاهک رول

به جای آداب رول

تجهیزات

عدد ژلاتین

جوهر نمدی

قطعات فوق با توجه به مدل قطعه، اجزای اصلی یک دستگاه اتیکت زن هستند، اما کمی متفاوت هستند.

 

نکات خرید دستگاه اتیکت زن

اگر قصد خرید دستگاه اتیکت زن را دارید، بهتر است قبل از خرید به نکات مهمی در این زمینه توجه کنید. یکی از مهمترین نکات این است که ابتدا بررسی کنید که آیا به اتیکت زن دستی نیاز است یا به آداب خودکار و حرارتی نیاز است. سپس قیمت، کیفیت و کاربری مورد انتظار خود را بررسی کنید و بهترین مدل را انتخاب کنید. علاوه بر این، خریداران باید مطمئن شوند که پرس لیبلی که خریداری می کنند به اندازه کافی سریع است تا نیازهای آنها را برآورده کند. به عنوان مثال، اگر در طول روز نیاز به چسباندن تعداد زیادی برچسب دارید، باید یک دستگاه سریع انتخاب کنید.

اما برای فروشگاه‌های کوچکی که به برچسب قیمت، اندازه یا مشخصات محصول نیاز دارند و در قفسه‌ها انتخاب می‌کنند، یکی از بهترین دستگاه‌ها استفاده از تجهیزات خودتان است. هنگام خرید دستگاه اتیکت زن، نویسه هایی را که می توان توسط این دستگاه چاپ کرد بررسی کنید. برخی از دستگاه ها قابلیت چاپ سایز را ندارند که می تواند فروشگاه را با مشکل مواجه کند. بنابراین، قبل از خرید، کاراکترهای قابل چاپ روی اتیکت زن را بررسی کنید. برای فروش لوازم بسته بندی می توانید از طریق یکی از روش های ارتباطی با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.