ساخت و بازسازی 1400 قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس

علائم حک شده روی پیستون چه معنایی دارند؟ رادیاتورها به علت شکل مشبکی که دارند زیاد در معرض هوا هستند و همین امر باعث می شود که تبادل حرارتی زیادی در آنها صورت گیرد. سیلندر های دو طرفه می توانند به صورت دو محوره یا تک محوره باشند. در کنار رادیاتور یک منبع انبساطی مخزنی دو لیتری تعبیه شده است که در صورت افزایش دمای موتور آب اضافی وارد آن می شود. شما وقتی میخواهی یک ماشین منحصربفرد داشته باشی، باید چند تا ویژگی باشند که طرح خرید این ماشین و استفاده از این ماشین را توجیه کند. در تابستان علت استفاده زیاد از کولر ماشین که توسط رادیاتور کار می کند نیز می تواند باعث کاهش آب آن شود. یکی از دلایل درست کار نکردن استارت ماشین میتواند به هم خوردن زمانبندی باز و بسته شدن دریچه سوپاپها باشد که این امر نتیجه وجود یک تسمه تایم دارای ایراد در موتور است. بهتر است در صورت رانندگی طولانی یک ساعت صبر کنید تا موتور به طور کامل خنک شود. برای اینکه از آسیب های جدی به ماشین جلوگیری کنید بهتر است هر هفته حد اقل یک بار میزان آب داخل رادیاتور را چک کنید. این اندازه گیری ها حداکثر و حد اقل میزان آب مورد نیاز مخزن را نشان می دهند که با توجه به آنها باید به مقدار لازم مایع به رادیاتور اضافه کنید.

هر گونه فرسودگی و نشتی در این سیستم باعث کم شدن آب آن می شود و این حالت به صورت جوش آمدن ماشین خود را نشان می دهد و مشکلات دیگری به دنبال خواهد داشت. در صورت وجود نشتی در این دو قطعه ، آب رادیاتور کم می شود. کولر و بخاری خودرو هر دو با استفاده از سیستم رادیاتور کار می کنند و درون آنها نیز مایع منتقل می شود و جریان دارد. بخاری ماشین به طور مستقیم با رادیاتور در ارتباط است. در صورتی که یک مشکل جدی ایجاد شده باشد باید در اولین فرصت ماشین را به تعمیرگاه ببرید و نسبت به تعمیر هر چه سریع تر آن اقدام کنید. در صورتی که آب رادیاتور کم شود این قطعه نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. پیستون یکی از قطعات متحرک و اصلی موتور است که در داخل سیلندر به طور متناوب حرکت رفت و برگشتی انجام داده تا چهار مرحله اصلی چرخه یعنی مکش ، تراکم ، احتراق – انبساط و تخلیه ( خروج دود) صورت گیرد. در همین حال سوپاپ تخلیه نیز بازمیگردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج میگردند.

مجرای آب در اطراف سیلندر ها قرار دارد و گرمای حاصل از سوخت را به خود می گیرد. یک روش دیگر اتصال درپوش ها، اتصال رزوه ای می باشد که از این روش در مواردی که محدودیت فضا وجود داشته باشد به خصوص در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. به گزارش سایت خودرو ، این عضو متحرک که یک سر آن داخل محوطه سیلندر است و از پایین به وسیله شاتون به میل لنگ متصل شده است، پیستون نام دارد. گژن پین شافتی تو خالی است که انتهای باریک دسته شاتون را به این قطعه متصل می­سازد. با افزایش تعداد این قطعه، اندازه بلوک سیلندر هم افزایش می یابد؛ میل لنگ نیز با توجه به تعداد سیلندرهای خودرو، امکان پذیرش شاتون را خواهد داشت. در این مرحله حرارت گازهای مشتعل شده به ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد میرسد و فشار داخل سیلندر تا حدود ۸۰ اتمسفر افزایش مییابد. تراش دادن واشر سرسیلندر دقت بسیاری میخواهد چون اگر حتی مقدار کم یاز ضخامت آن کاهش یابد باعث کاهش محیفضه احتراق و افزایش نسبت تراکم موتور خودرو میشود و متواند مشکلات زیادی از جمله گرم شدن بیش از حد موتور را ایجاد کند. فشار زیاد گازهای منبسط شده (به علت احتراق) پیستون را به طرف پایین و تا نقطه مرگ پایین میراند.

این قطعه هوا را با فشار زیاد از روی رادیاتور عبور می دهد و به خنک سازی آب رادیاتور کمک می کند. دارای دوام زیاد و صرفه اقتصادی برای موتور های بنزینی و گازوییلی می باشد. همچنین در موقع استارت کمی پدال گاز را فشار دهید تا هوای بیشتری به سیلندر وارد شده و بنزین سریع بخار شود و زمان کمتری برای استارت زدن صرف شود. اگر موتور خودرو خاموش باشد یا نشتی درلولهها(شیلنگ)بوستر ایجاد شود, پیستون تبریز سوپاپ یکطرفه اجازه ورود هوا به بوستر را نمیدهد.این مهم است، چون بوستر خلاای باید بتواند تا چندین بار پس از خاموش شدن موتور نیروی وارده به پدال را تقویت کند، زیرا شما هرگز دوست نداریدوقتی در مسیری حرکت میکنید، بهر دلیل موتور اتومبیل شما خاموش شود. یادتان باشد که روغن نباید به سطح بالای پیستون برسد زیرا باعث ایجاد روغنسوزی خفیف شده که از منیفولد اگزوز دود آبی خارج شده که به اصطلاح میگویند , پمپ 9 پیستون هنری این ماشین روغنسوزی داره . در روزهای سرد زمستان از بخاری ماشین بیشتر استفاده می شود. در روز های سرد که سیستم دچار یخ زدگی می شود در سیلندر پولکی هایی وجود دارد که برای جلوگیری از یخ زدگی سیلندر ها جا به جا می شوند و کمی به عقب می روند تا فشار و انبساط موجود در یخ های تشکیل شده به سیلندر فشاری وارد نکند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد piston 4g93 لطفا از صفحه ما بخواهید.