موسیقی کریستین مک وی: 5 آهنگی که باید به افتخار او گوش دهید



CNN

دلیلی وجود دارد که کریستین مک وی را قلب Fleetwood Mac می دانستند.

نوازنده کیبورد گروه که روز چهارشنبه پس از یک بیماری کوتاه در سن 79 سالگی درگذشت، همچنین نویسنده برخی از محبوب ترین آهنگ های گروه بود.

در اینجا فقط پنج مورد از این آهنگ ها وجود دارد:

این یکی به نوعی درام گره خورده است.

فلیت‌وود مک تا حدی به خاطر روابط پر سر و صداشان، به‌ویژه وقتی صحبت از روابط عاشقانه می‌شود، شناخته می‌شود.

اعضای گروه، استیوی نیکس و لیندزی باکینگهام، اتفاقی داشتند که پایان بدی داشت و مک وی با هم گروه دیگرشان، جان مک وی، ازدواج کرد و سپس از او جدا شد.

طبق گزارشات، او فکر می‌کرد که این آهنگ، با متن آن «تو فوق‌العاده‌ای/تو من را با کارهایی که انجام می‌دهی خوشحال می‌کنی/آه، آیا می‌شود اینطور باشد/این احساس من را هرجا که می‌روم دنبالم می‌کند» درباره سگشان بود، زمانی که مک‌ویز در سال ازدواج کردند. زمان.

اما معلوم شد که کریستین مک‌وی این آهنگ عاشقانه را به افتخار مدیر نور گروه که با او رابطه نامشروع داشت، نوشته است.

آهنگ دیگری از آلبوم مشهور آنها “Rumours”.

«متوقف نشو» ثابت کرد که سرود امیدوارکننده‌ای برای آینده است، که برای بیل کلینتون، رئیس‌جمهور سابق آنقدر معنادار بود که از آن به عنوان سرود مبارزات انتخاباتی خود در سال 1992 استفاده کرد.

روز چهارشنبه او در توییتی ادای احترام به مک وی را منتشر کرد.

من از درگذشت کریستین مک وی ناراحت هستم. «متوقف نشو» ترانه موضوع مبارزات انتخاباتی من در سال 92 بود – کاملاً حال و هوای ملتی را که مشتاق روزهای بهتر بودند، تسخیر کرد. او توییت کرد. من از کریستین و فلیت وود مک سپاسگزارم که چنین آهنگ معناداری را به ما سپرده اند. دلم برای او تنگ خواهد شد.”

این یکی در واقع یک آهنگ انفرادی برای McVie بود.

اولین تک‌آهنگ آلبوم انفرادی او با عنوان خودش، به نظر می‌رسد که می‌تواند یک آهنگ فلیت‌وود مک با ریتمی پرشور و کر مسری باشد، «اوه، من یک عشق داشتم/یک نفر را گرفتم/این عشق من را تحت تأثیر قرار داد. ”

به علاوه باکینگهام روی این گیتار می نوازد و حال و هوای مک فلیت وود را بیشتر می کند.

“Say You Love Me” آهنگی شاد است که به پایه اصلی راک و ایستگاه های رادیویی آسان تبدیل شده است.

او در مصاحبه ای در سال 1990 در مورد هارمونی های شیرینی که او، نیکس و باکینگهام به این آهنگ دست یافتند، منعکس کرد.

مجله Performing Songwriter گفت: “اولین باری که شروع به نواختن “Say You Love Me” کردم و به گروه کر رسیدم، آنها شروع به آواز خواندن با من کردند و بلافاصله در آن افتادند.” “من این صدای باورنکردنی، سه صدایمان را شنیدم و پوستم تبدیل به گوشت غاز شد.”

درست است که بسیاری در رسانه های اجتماعی از این آهنگ برای ادای احترام به مک وی پس از درگذشت او استفاده کردند.

تصنیفی که او نوشت به عنوان یادگاری کامل از کسی که از دست رفته است اشاره شده است.

پخش آن در حال حاضر پس از مرگش به نظر آزاردهنده به نظر می رسد زیرا او قلب خود را در متن آغازین می ریزد: “برای تو دیگر گریه ای نخواهد بود/برای تو خورشید خواهد درخشید/و من احساس می کنم وقتی با تو هستم/ اشکالی ندارد، می دانم که درست است.»