نقد “Willow”: وارویک دیویس در دنباله مجموعه لوکاس فیلم برای دیزنی+ بازمی گردد.



CNN

مطالب مطبوعاتی دیزنی به فیلم اصلی «بید» محصول 1988 به عنوان «معشوق» اشاره می‌کند، که علی‌رغم تحسین‌کنندگانش، احساس نوستالژیک یک فانتزی کاملاً عام جورج لوکاس را دارد که ویترین کارگردانی اولیه را برای ران هاوارد فراهم کرد. با کنار گذاشتن این موضوع، یک سریال احیای دیزنی+ بدون جذابیت نیست، در روایتی معاصرتر که وارویک دیویس را با تمرکز بر نسل بعدی بازمی گرداند.

سریال با بازگویی وقایع فیلم آغاز می‌شود، که کشاورز ساده دیویس، ویلو، جادوگر شد و به نبردی سخت پیوست تا از نوزادی که سرنوشت پادشاهی را بر روی شانه‌های کوچکش حمل می‌کرد، غلبه کند و با کمک شمشیرزن مادمارتیگان، بر شر باستانی غلبه کند. و (در نهایت) شاهزاده خانم سورشا. نقش دومی را به ترتیب وال کیلمر و جوآن والی بازی کردند که به عنوان جایزه خارج از صفحه نمایش بعد از فیلم ازدواج کردند.

کیلمر، در بحبوحه مبارزه با سرطان، از صحنه خارج می‌شود، اما والی به عنوان ملکه و مادر دو کودک بالغ سرسخت بازمی‌گردد، که در یک جستجوی افسانه‌ای ایفای نقش می‌کنند که نیاز به سفر در سراسر سرزمین‌های خیانتکار برای خنثی کردن تاج و تخت شیطان دارد.

در مورد نوزاد فوق الورا دانان، او در گمنامی، مانند “زیبای خفته” بزرگ شده است تا از او محافظت کند، اگرچه هویت او (یک اسپویل که فاش نشده است) به زودی مشخص می شود. این تلاش شامل یک گروه رنگارنگ با مسائل مربوط به روابط جوانی فراوان است، از جمله کیت پرنسس (روبی کروز)، که مخفیانه عاشق شوالیه ای است که او را آموزش می دهد (ارین کلیمن، که از آثار لوکاس فیلم می توان به “Solo: A Star Wars Story” اشاره کرد. ; و Boorman (Amar Chadha-Patel)، یک جنگجوی بی احترام در حالت Madmartigan.

جاناتان کاسدان (که در «انفرادی» نیز کار کرد) به عنوان مجری برنامه ایفای نقش می کند و با چهار کارگردان همکاری می کند که هر کدام بر قسمت های پشت سر هم نظارت می کردند. همانطور که ساخته شده است، «ویلو» در حالی که شکوفایی فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» را به یاد می‌آورد، از جمله حومه‌های سبز وسیع و اکشن‌های فراوان و گاه کاملاً خشونت‌آمیز را به تصویر می‌کشد.

همانطور که اغلب در مورد زیرژانر رو به رشد دنباله‌های گسترش‌یافته به سری اتفاق می‌افتد، این «بید» گاهی اوقات احساس می‌کند که دارد چرخ‌هایش را می‌چرخاند، و کارهای طولانی را به ویلو اختصاص می‌دهد که الورای بزرگ‌تر را هدایت می‌کند تا بر قدرت‌هایش مسلط شود. به عنوان تنها امید برای نجات پادشاهی ارائه می شود. و در حالی که غیبت کیلمر حفره قابل توجهی را بر جای می گذارد، کاسدان و همراهانش کار خوبی برای پر کردن آن انجام می دهند، از جمله دیر آمدن شوالیه دیگری (کریستین اسلیتر) که مدمارتیگان سابقه مشترکی با او داشت.

فراتر از دیالوگ‌ها و موقعیت‌های مدرن، داستان بی‌احترامی و طنز بازی‌آمیز فراوانی را به نمایش می‌گذارد که در میان سکانس‌های اکشن و طراحی فانتزی استادانه ساخته شده است. دومی به طور خاص نشان می دهد که این احیاء کار کوچکی نبود، و به اعتبار آن، به نظر می رسد که آن پول روی صفحه نمایش تمام شده است.

در حالی که این ترکیب باعث نمی‌شود که Willow به‌طور قابل‌توجهی ارزش برچسب «محبوب» را نسبت به مدل قبلی خود در اواخر دهه 80 داشته باشد، اما دوست داشتن آن به اندازه کافی آسان است.

«Willow» در 30 نوامبر در دیزنی پلاس نمایش داده می شود.