همه دانستنی ها در مورد دوچرخه ثابت

موقعیت قرارگیری دستههای دوچرخه به شکلی است که باید دستها و بازوها را هم در فرایند دوچرخهسواری دخیل کنید؛ به همین خاطر، تمرینی برای دستها و بالاتنه هم خواهید داشت. باید موقعیت قرارگیریتان روی دوچرخه راحت باشد تا بتوانید بنا به بلندی و طول دستهایتان روی زین وسیله بنشینید و رکاب بزنید. دوچرخه های ثابت باشگاهی به نسبت خانگی آن معمولا از طول عمر بالاتری برخوردار خواهند بود. پس اگر بهدنبال سوزاندن مقدار زیادی کالری نیستید و میخواهید با استفاده از دوچرخه ثابت در منزل فعال بمانید و به بدنتان تکانی بدهید، بهسراغ این دوچرخهها بروید؛ چون موقعیتی که روی دوچرخههای پشتیدار قرار میگیرید، راحت است و امکان پدالزدن تند و بافشار با آن هم وجود ندارد. اما تفاوت دوچرخههای ثابت عمودی با مدلهای اسپینینگ در این است که دستههای دوچرخه کمی بالاتر از زین قرار میگیرد و هدفش این است که کار پدالزدن و استفاده از دستگاه راحتتر شود. اگرتصمیم دارید اندامی زیبا داشته باشید باید پیرو یک فعالیت جسمی مناسب به وسیله تمرینات استقامتی و افزایش استقامت بدن باشید که این کار می تواند با دستگاه هوازی مناسب صورت پذیرد. دوچرخه ثابت مگنتی: در این مدل دوچرخه شما می توانید به وسیله یک پیچ به صورت دستی و مکانیکی سفتی و نرمی پدال را تا ۸ درجه شل یا سفت کنید.

از طرفی با توجه به فضای یک باشگاه ورزشی این محصولات تولید شده که هم به صورت دستی و هم به صورت برقی دارای دو عملکرد متفاوت هستند. ساختار دوچرخههای اسپینینگ معمولا به شکلی است که زین و دستهها در یک سطح قرار میگیرند. یکی از مزایای چشمگیر دوچرخههای ثابت عمودی این است که بیشتر مدلهای آن قابلجمعکردن و فشردهسازی هستند؛ یعنی بعد از استفاده از دستگاه میتوانید آن را جمع کنید و در یک گوشه از اتاق بگذارید. شما یک دوچرخه ثابت خانگی را از قبل دارید و از آن استفاده میکنید. نوع برند تولید کننده دوچرخه ثابت هم در قیمت آن تاثیرگذار است. بعضی از دوچرخههای ثابت برقی به شما کمک میکنند تا برنامهای مناسب با تودهٔ بدنیتان برای ورزش داشته باشید؛ ضمنا سرعت حرکت و ضربان قلب را هم نشان میدهند. وزن این دوچرخه ثابت 33 کیلوگرم است و قابلیت تحمل وزن تا 150 کیلوگرم را دارد، به همین علت استفاده از این دوچرخه ثابت علاوه بر منزل در باشگاه نیز امکان پذیر است. عضلاتی که در تمرینات با دوچرخه ی ثابت نشسته درگیر میشوند عضلات پا هستند بهمین علت اصلاح فرم پاها و کاهش چربی شکم به راحتی با تمرینات با این وسیله حاصل میشود. دوچرخههای ثابتِ پشتیدار در نقطه مقابل دوچرخههای اسپینینگ قرار میگیرند؛ علت این است که برای پدالزدن، زحمت زیادی متوجه افراد نمیشود و برای ورزشکردن با فشار کمتر طراحی شدهاند.

دوچرخههای ثابت معمولی دارای هیچ برنامه خاصی به عنوان لاغری، چربی سوزی یا استقامت نیستند. استفاده از این دوچرخه برای افزایش قدرت عضلات پا و همچنین بهبود چربی سوزی در ناحیه شکم و پهلو مفید است. چنین امکانی، برای کسانی که با کمبود فضا در منزل روبهرو هستند، بسیار مفید خواهد بود. کیفیت بدنه این دوچرخه ها بسیار بالا بوده و از آنجایی که در آب استفاده می شوند، خاصیت ضد زنگ نیز دارند. این مدلها یک تکیهگاه دارند که ورزشکردن را برای همه گزینه مناسبی خواهد بود، حتی کسانی که کمی کمردرد دارند ولی پزشک اجازه استفاده از دوچرخه ثابت را به آنها داده است. متوسط کالری که در هر نیم ساعت میتوان با این دستگاه مصرف کرد 150 کالری است که با یک پیاده روی تند برابر است. در زمان هایی که محدودیت هایی برای پیاده روی یا کمبود فضا وجود دارد استفاده از این دستگاه بخوبی جایگزین آن خواهد شد. تنظیم صندلی: دوچرخه ثابتهایی را خریداری کنید که زین یا همان صندلی آن ها قابل تنظیم هست در برخی مدل ها زین دوچرخهثابت است و به دلیل عدم اندازه بودن فاصله پا با رکاب هنگام استفاده از آن دچار کمر درد و زانو درد می شوید.

دوچرخه ثابت هزینه نسبتا قابلتوجهی دارد و البته وسیلهای ضروری هم برای هر منزلی نیست؛ پس بهتر است قبل از خرید، بهدقت، گزینهای را انتخاب کنید که با نیازهای بدنیتان و فضای منزل در تناسب و هماهنگی باشد. تفاوت مزایای دوچرخه ثابت ایستاده با نشسته در چیست؟ دوچرخه ثابت باشگاهی میتوانید با توجه به شرایط و اندام خود، تنظیمات مربوط به سرعت پدال زدن و یا تنظیمات زین و پشتی خود را به طور دلخواه تغییر دهید. همانطور که مدلهای دوچرخههای معمولی متنوع و مختلف است، دوچرخه ثابت هم انواع گوناگونی دارد. تمام مدلهای دوچرخه ثابت عنوانشده در بخشهای قبلی، در قالب برقی یا معمولی به بازار عرضه میشوند. دوچرخه ثابت خانگی از نظر شکل و شمایل با دوچرخه ثابت باشگاهی تفاوت چندانی نمیکند. دوچرخههای برقی و معمولی کاربرد یکسانی دارند اما با خرید نمونههای برقی میتوانید از جزئیاتی مانند ضربان قلب و نمایش سرعت باخبر شوید. علاوه بر این متخصصان طب ورزش متعقدند که بیمار انی که مشکلی در اندام حرکتی دارند مانند بیماران مبتلا به ام اس و کسانی که در عضلات پا ضعیف هستند می توانند با کمک این وسیله بر این مشکل غلبه کنند. کسانی که قصد دارند علاوه بر پایین تنه در بالاتنه خود نیز تناسب اندام داشته باشند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد خرید دوچرخه ثابت اسپینینگ لطفا از صفحه ما بخواهید.