چگونه با دستگاه لیزر مو کار کنیم؟

انتخاب کلینیک لیزر موهای زائد به دلیل وجود قیمت های رقابتی بسیار سخت شده است از این رو قصد داریم در این بخش به معرفی کلینیک های زیبایی و لیز مو بپردازیم که لیست قیمت لیزر موهای زائد بدن ، بیکینی ، لیزر موهای زائد زیر بغل ، لیزر موی صورت ، بازوها و لیزر موهای زائد مردان را ارائه می کنند. اما از طرف دیگر به دلیل بالا بودن قدرت لیزر مدیو استار اسکلپیون تعداد جلسات تا ۶ مورد نیز کاهش می یابد که در این صورت هزینه تقریبا به سطح همان دستگاه های اس اچ آر نیز نزدیک می شود. لیزر خانگی IPL جدیدترین تکنولوژی لیزر خانگی رفع موهای زائد است که دیگر نیازی به صرف وقت و هزینه های گزاف در کلینیک ها برای رفع موهای زائد نخواهید داشت . با استفاده از این محصول در خانه دیگر نگران رشد موهای زائد خود نخواهید بود. هر دستگاه لیزر چه لیزر الکساندرایت باشد و چه دایود یا اس اچ آر هر کدام فلش لامپی دارند که به مرور با استفاده از دستگاه لیزر عمرش پایان می یابد . با این حال برای اینکه بتوانید نتیجه خوب از لیزر موهای زائد بگیرید بهتر است از دستگاههای با کیفیت استفاده کنید.

 

افرادی که پوست تیره ای دارند نیز می توانند برای از بین بردن موهای زائد خود به مراکزی که این دستگاه استفاده می نمایند، مراجعه کنند؛ زیرا دستگاه لیزر دایود تنظیماتی دارد که برای افراد با پوست تیره نیز مناسب است. از بین بردن موهای زائد به کمک تخریب فولیکول های مو انجام میشود که با فرآیند خاصی با طول موج های مختلف نور را جذب میکند و با تابش نور و نفوذ به عمق پوست باعث از بین بردن موهای بدن میشود كه به كمک يك تكنولوژی و استفاده از سیستم خنک کننده باعث میشود که این فرآیند درد یا عوارضی برای پوست ایجاد نکند. با مراجعه به این مرکز، پرسیدن سوالی مانند دوره لیزر موهای زائد چند جلسه طول می کشد، دیگر برای شما کاملا بی اهمیت خواهد شد؛ زیرا می دانید فرصت کافی در اختیار شما قرار گرفته است تا اطلاعات و دانش خود را در مورد از بین بردن موهای زائد با لیزر تکمیل کنید.

 

اما بعد از 6 تا 12 هفته پس از اصلاح میتوان انتظار داشت که موها تقریبا به طور کامل از بین بروند. مراقبت های بعد از لیزر مراقبت های خاصی هیتند که با رعایت آنها به سالم ماندن پوست خود کمک می کنید. این دستگاه با بهرهگیری از فناوری لیزر موها را به طور دائمی از بین میبرد. دستگاه های ای پی ال مانند اس اچ آر در واقع لیزر نیستند، این برای از بین بردن و رفع موهای زائد مورد استفاده قرار میگیرد. دستگاه لیزر با استفاده از نور موها فولیکولها که حاوی رشتههای مو هستند را میسوزاند. لیزر مو زائد پوست تیره باعث عوارض زیادی می شود بر عکس تفکری که وجود دارد که لیزر مو زائد پوست تیره جواب دهی خوبی دارد. به طور متوسط 10 هفته طول میکشد که لیزر با آسیب به فولیکولها رشد مو را متوقف کند. پس از استفاده از لیزر چقدر طول میکشد موها دوباره رشد کنند؟ اگرچه دستگاه آسیب دائمی به پوست شما وارد نمیکند اما اگر به خوبی از دستگاه خود مراقبت نکنید ممکن است بعد از استفاده پوست شما عفونت کرده یا ملتهب شود. گفته می شود بعد از لیزر تا ۵ روز در صبح و شب از کمپرس خنک و آلوئه ورا استفاده کنید.

 

برخی از افراد بعد از استفاده از لیزر شاهد تغییر رنگ جزئی و یا تحریکات پوستی هستند. دستگاه لیزر خانگی صورت و بدن IPL محصولی ویژه برای استفاده خانگی جهت راحت شدن از شر موهای زائد بصورت دائمی است . استفاده از اکثر دستگاه های لیزر بی خطر است و به ندرت عوارض جانبی دائمی برای شما ایجاد می کند. در صورت استفاده نادرست از لیزر باعث آسیب دیدگی می شود. برخی از دستگاهها قادرند به صورت دائم موهای زائد را از بین ببرند اما در صورتی این اتفاق میافتد که شما چند هفته به طور دائم از دستگاه استفاده کنید. علاوه بر از بین بردن موهای زائد، این دستگاه در از بین لکه ها و جوانسازی پوست نیز بسیار موثر است. البته باید به یک نکته نیز در تعیین تعداد جلسات توجه کنیم. افرادی که در این مراکز مشغول به کارند آموزش های حرفه ای را دریافت کرده و به خوبی می توانند تمام موهای زائد را بدون هیچ گونه عوارضی از بین ببرند.

 

در مرحله دوم انرژی نوری ، به ساقه مو دسترسی کرده و بلافاصله مو زائد را از بین میبرد. با این حال نور هر دو دستگاه به لایه دوم پوست (درم) نفوذ میکنند و به لایه سطحی (اپیدرم) آسیب نمیزنند. لیزر غیر سایشی بدون ذره ای آسیب رساندن به لایه های سطحی پوست، به لایه های عمیق پوست شما نفوذ می کند. باید توجه داشته باشید که در صورتی که عمر این فلش لامپ ها پایان پذیرد انجام عمل لیزر موهای زائد بدون نتیجه خواهد بود و حتما باید تعویض شود. آی پی ال Intense Pulse Light یعنی سیستم های نور شدید پالسی، در اصل لیزر نیست بلکه فلش لامپ های زنون هستند که نور چند طول موجی ایجاد می کنند که قادر است اثرات گوناگون بر روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد و می توان با گزینش فیلترهای مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را بدست آورد. جلسات لیزر معمولا بین ۶ تا ۸ جلسه طول می کشد که تعداد جلسات به ضخامت مو های شما بستگی دارد. اما به هیچ وجه تاثیر هیچ اثری در از بین بردن موی زائد نداشته و صرفاً یک نور گرم به سمت پوست متصاعد میشود. توجه داشته باشید که دستگاه لیزر الکساندرایت تنها برای تایپ های پوست 1 ، 2 و 3 کارایی دارد و به دلیل اینکه دستگاه الکس ملانین ها را خیلی تحت تاثیر قرار می دهد ، در دیگر انواع پوست ممکن است باعث ایجاد سوختگی شود.

 

آنها یکی از رایج ترین انواع لیزر هستند و برای بسیاری کاربرد های دیگر استفاده شده اند. این دستگاه با استفاده از ترکیب چندین نوآوری موهای زائد را بدون درد از فولیکولها بیرون میکشد. پالس های نوری با تمرکز روی فولیکول موها موجب ایجاد گرما و تخریب آن ها بدون سوختگی به پوست می شوند. چنانچه فردی که در حال کارکردن بر روی پوست شماست دقت کافی در هنگام انجام کار نداشته باشد، می تواند باعث آسیب به شما شود. لیزر موهای زائد باعث صاف شدن و یکدستی پوست و از بین رفتن موهای زیر پوستی می شود. در مرحله آناژن دستگاه لیزر به بخشی از مو (پاپیلا) که میسوزد متصل شده و آن را از بین میبرد. یکی از مهمترین نواحی که متقاضیان زیادی برای انجام لیزر آن اقدام می کنند ناحیه بیکینی یا همان ناحیه تناسلی بانوان است . متاسفانه این یکی از مشکلاتی است که با برخی دوره های آموزشی لیزر موهای زائد وجود دارد. در مراکز لیزر، دستگاه های متفاوتی را برای انجام لیزر استفاده می کنند. با توجه به افزایش و رشد چمشگیر استفاده از لیرز موهای زائد در این مقاله قصد داریم طول موج یا عمق نفوذ در دستگاه های لیزر مو مختلفی مانند لیزر دایود و الکساندرایت، هندپیس و ipl را مورد بررسی قرار دهیم.

 

طول موج دستگاه لیزر مو اندی نیز با طول موج 1064 نانومتر مورد استفاده برای تیپ پوست های تیره میباشد که امکان نفوذ به لایه های عمق تر پوست را ایجاد میکند. استفاده از لیزر با هندپیس دارای 3 طول موج 1064، 755 و 808 نانومتر هستند. طول موج دستگاه لیزر مو الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر یکی از پرطرفدارترین لیزر موهای زائد در دنیا است که دارای استانداردهای لازم برای حذف موهای رنگی و نازک و کرکی است. توجه کنید که جذب 755 بیش از دوبرابر جذب 1064 در ملانین است لذا تعداد دایود بار کمتری از این طول موج میتواند همان اثر را بگذارد. دستگاه ipl در واقع دارای فلش لامپ های زنون هستند که نور چند طول موجی و غیر منسجم را ایجاد میکنند و طول موج این دستگاه 600 نانومتر است. همچنین لیزر الکس یک سری لامپ و سورس دارد که اگر تعویض نشوند این دستگاه به هیچ عنوان کارایی ندارد و فقط یک نور را ساطع می کند. لیزر های Nd:YAG برای استفاده در یک لامپ برق بطور اپتیکی پمپ شده اند.

 

این محصول با پنج قدرت متفاوت و بهرهگیری از سنسور رنگ پوست ، بطور خودکار نور را با طول موج مناسب پرتاب میکند. لیزر های دایود رفع موهای زائد موجود به صورت پالسی و با طول موج های ٨۰۰ یا ٨١۰ نانو متر می باشند. معمولا این ساطع کردن نور از طریق گسیل خودالقایی صورت می گیرد. شناخت کافی در مورد تمام دستگاه هایی که در فوق اشاره کردیم تنها می تواند در اختیار کسانی قرار گیرد که در دوره اموزش کار با دستگاه لیزر موهای زائد شرکت کرده باشند. لیزر مو های زائد هموگلوبین قرمز و ملانین قهوه ای و آب پوست را نشانه می گیرد. لیزر مو زائد پوست تیره از استفاده دستگاه های لیزر فرکشل سایشی و دی اکسید کربن باید اجتناب کنند چون هایپرپیگمنتیشن اتفاق می افتد. تا یک روز از ورزش کردن، از لایه بردارها و سفید کننده ها استفاده نکنید. دستگاه لیزر از پرتوهای متمرکز نور برای نفوذ به ملانین پوست و آسیب رساندن به فولیکول های مو استفاده میکند. هر کدام از دستگاه ها دارای طول موج های مختلفی هستند و استفاده از هر دستگاه ممکن برای انواع پوست ها مورد استفاده قرار بگیرد، لذا ممکن است هر دستگاه لیزر برای تیپ پوست های مشخصی به کار گرفته شود.

 

لیزر خانگی تنها یک طول موج را بر روی پوست متمرکز میکند اما دستگاه IPL با استفاده از طول موجهای مختلف موهای زائد را از بین میبرد. از بین بردن خالکوبی و لکه های پوستی از دیگر توانمندی های این نوع دستگاه می باشد. دستگاه لیزر مدیو استار اسکلپیون با داشتن طول موجهای 810 و 940 نانومتر تمایزی که نسبت به دیگر دستگاههای لیزر موجود دارد این است که علاوه بر از بین بردن موهای زائد می تواند عروق تغذیه رسان به مو را نیز هدف قرار دهد و از بین ببرد. لیزر های Nd:YAG نوعاً با یک طول موج ١۰۵۶ nm ، در مادون قرمز ،نور منتشر میکند. پرتوی لیزر متمرکز بر فولیکولهای مو نیز آنها را خدشه دار میکند تا موهای زائد دیگر در آن ناحیه رشد نکنند. در برخی از بانوان ناحیه بیکینی سطح وسیعی ندارد و همچنین مقدار موهای زائد کمتری نیز دارد بالطبع هزینه انجام لیزر و تعداد جلسات نیز برای آن کمتر خواهد بود و همچنین برعکس این موارد دارای هزینه بالا و درنهایت تعداد جلسات زیاد نیز می باشد. مزیت بزرگ لیزر خانگی IPL هست که افراد می توانند با بقیه اعضا خانواده هم مشترکا استفاده کنند در واقع با یک بار هزینه چندین نفر میتوانند از درمان لیزر لذت ببرند همچنین لیزر خانگی دیس امکان استفاده برای کل بدن و صورت فراهم می کند.

 

دستگاه هایی مانند اس اچ آر ؛ آی پی ال و ایلایت دستگاه های ارزانتری می باشند و انجام لیزر با این دستگاه ها هزینه پایین تری نیز دارند. آی پی ال intense pulse light یعنی سیستم های نور شدید پالسی. این نوع لیزر نیز برای طیف های متفاوت پوستی و رنگ مو کاملا مناسب است. دستگاه لیزر خانگی دقیقا شبیه به سشوار یا ماشین اصلاح است. لیزر های غیر سایشی یا لیزر هایی که باعث ایجاد زخم نمی شوند، لیزرهای پیکوسکند و کیوسوییچ لیزرهایی برای لیزر مو زائد پوست تیره هستند. اما میتوان کفت لیزر خانگی تا حد زیادی بیخطر و ایمن است. غلظت ملانین در پوست های ۴ تا ۶ بیشتر است بقیه تیپ ها است. بنابراین مو در این مناطق دیگر رشد نمیکند. این روش هیچ اثر طولانی مدت مضری بر روی پوست و یا بدن شما ایجاد نمیکند. علاوه بر این، این دستگاه به سیستم خنک کننده فوق العاده قوی مجهز شده و باعث می شود که پوست در اثر استفاده از لیزر دچار سوختگی نشود. پس برای استفاده از دستگاه لیزر خانگی خود حتما موارد بهداشتی را در نظر بگیرید.

 

دستگاه های لیزر موهای زائد به عنوان توانایی حذف دائمی مو به طور مداوم تبلیغ می شوند. آسیب های لیزر اغلب دائمی است مانند زخم کردن پوست و یا سوختگی و لک بهتر است با مشورت پزشک یک دستگاه را انتخاب کنید. در اصل لیزر نیست بلکه فلش لامپهای زنون هستند که نور چند طول موجی و non coherent ایجاد می کنند. جذب این طول موج در ملانین تا حدی کمتر از لیزرهای الکساندرایت و یاقوت و بیشتر از IPL ، Nd:YAG ها می باشد. البته لازم به ذکر است که تمام مراکز برگزار کننده این دوره به این شکل نبوده و برخی از آنها مانند نیک اندیشان فرصت های خوبی برای آموزش در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند. از جمله معتبرترین مراکزی که در این حوزه مشغول به تربیت حرفه ای هاست، نیک اندیشان می باشد. قبل از استفاده از محصول،ناحیه مورد نظر را کاملا اصلاح کنید. با وجود فناوری جدید لیزر مو می توان گفت دیگر نیازی به استفاده از راه های خطرناک برای شفاف و لطیف کردن پوست به ویژه پوست ناحیه بیکینی خواهید داشت . داشتن پوست لطیف و نرم و شفاف برای هر زنی اهمیت بالایی دارد و همیشه به دنبال براورده کردن خواسته خود می رود .

 

لیزر مو زائد پوست تیره با هر دستگاهی امکان پذیر نیست و شما باید بر اساس طیف رنگی خود دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید. به همین جهت است که لیزر Nd:YAG برای کسانی که پوستی تیره دارند پیشنهاد خوبی است. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. تفاوت دستگاه لیزر خانگی با IPL چیست؟ همان طور که گفتیم عمق نفوذ لیزر یگ 1064 نانومتر است و این طول موج به هیچ عنوان به پوست آسیب نمیرساند. به علت محدوده وسیع تنظیمات طول پالس و انرژی کاربرد های وسیعی داشته و قابلیت های استفاده در پوست های تیره را نیز میسر میسازد. این لیزر حتی برای پاک کردن تتو نیز مورد استفاده قرار میگیرد و کاربرد های فراوانی دارد. برای لیزر مو زائد پوست تیره باید برای مشاوره گرفتن با یک پزشک متخصص مشورت کنید. لیست برخی دیگر از خدمات زیبایی پوست و مو در کلینیک زیبایی گلدن رویال: بوتاکس ، بوتاکس دیسپورت ، اصلاح فرم بینی ، تزریق ژل لب ، پاکسازی پوست ، درمان ریزش مو ، فرم دهی صورت ، درمان تعریق با بوتاکس و …

 

دستگاه لیزر ابتدا با استفاده از فناوری Galvanic Energy منافذ پوستی شما را باز میکند تا به صورت عمقی به فولیکولها دسترسی داشته باشد. طی هر بار استفاده روی هر نقطه از پوست فقط یکبار نور پرتاب کنید و از پرتاب چندباره نور روی یک نقطه پرهیز کنید. با این مزیت، می توانید به خوبی بر روی تمام نکات و مباحث ارائه شده اشراف پیدا کنید. از این دستگاه معمولا برای ملاسما، چین و چروک، جوش پوستی و یا آکنه، هایپرپیگمنتیشن، منافذ بزرگ و استرچ مارک ها در تمام تیپ های پوست استفاده می شود. دستگاه IPLبا پالس نوری شدید جهت حذف موهای صورت، پاها، پشت بصورت آرام استفاده می شود. دستگاه لیزر دایود بیشتر مورد استفاده برای تیپ پوست های تیره است که برای رفع موهای زائد روی پاها، دست ها، سینه، پشت گردن، کمر، گونه و ریش ها مورد استفاده قرار میگیرد. لیزر موهای زائد یکی از معمولترین روشهای زیبایی میباشد. از آنجایی که موهای شما در اولین باری که اصلاح می کنید می تواند در مرحله دوم یا سوم باشد، بنابراین بهتر است انتظار نتایج فوری نداشته باشید. مرحله دوم و سوم کاتاژن و تلوژن نام دارد.

حتما نیاز به آموزش کار با دستگاه لیزر موهای زائد دارید و در این مقاله یا لینک میتوانید به راحتی آموزش کار با دستگاه لیزر رو یاد بگیرید

مرحله اول آناژن نام دارد، در این مرحله مو در بالای پوست ظاهر می شود. این مراحل نمیتوانند به طور دائم رشد مو را متوقف کنند. در مرحله دوم، موها معمولاً به مدت دو روز شروع به ریزش می کنند. بسیار مناسب برای تایپ های پوستی نسبتا تیره و موهای عمیقتر در تایپهای روشن هستند. انواع دستگاه های لیزر مو که در بازار سرازیر می شود بسیار متنوع است و هر کدام ویژگی های خود را دارند . این دستگاه قابلیت تنظیم و بسیار راحت با دوره نقاهت کوتاه تری است. دستگاه Elight ترکیب دستگاه IPL و دستگاه RF با رادیو فرکانسی است. IPL عملکردی مشابه دستگاه لیزر خانگی دارد. همچنین، نور حاصل از IPL نسبت به لیزر پراکنده بوده و تمرکز کمتری دارد. اگر شما از تراشیدن، کندن یا موم انداختن برای حذف موهای ناخواسته راضی نیستید ، لیزر موهای زائد ممکن است یک گزینه با ارزش در نظر گرفته شود. همینطور زمان جلسات شما به نواحی که قصد دارید لیزر کنید بستگی دارد. معمولا 70 درصد دایود بارها (diode bar) که بصورت سری بسته شده اند دارای طول موج 808 نانومتر یا همان طول موج مرسوم همیشگی برای رفع موهای زائد هستند. دستگاه های لیزری که طول موج طولانی تری دارند آسیب کمتری برای پوست های تیره دارند.

رابین مدیکال یکی از شرکت های بزرگ در زمینه فروش دستگاه لیزر موهای زائد هست که قطعا در خرید دستگاه لیزر بهترین انتخاب رو خواهید داشت

طول موج لیزر مو چیست ؟ این مزایا سبب سرعت و ماندگاری نتایج لیزر می شود. اگر از نتایج حاصل از اصلاح یا اپیلاسیون موهای بدن ناراضی هستید، دستگاه لیزر موهای زائد بهترین گزینه شماست. آیا دستگاه لیزر خانگی رشد مو را متوقف میکند؟ جالب است بدانید مو در سه چرخه اصلی رشد می کند. سعی کنید تا یک ماه در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. اما اکثر دستگاهها توانایی انجام این کار را ندارند، در عوض فقط رشد موها را تا حدودی کاهش می دهند. این روش به نظر خطرناک میآید اما اینطور نیست. در این دوره مواردی مانند روش انجام لیزر و کار کردن با دستگاه های پیشرفته را آموزش خواهید دید. دستگاه IPL روش دستگاه IPL لیزر نیست ارزانتر است و سریعتر عمل می کند. جهت مشاهده کامل لیست بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد 2021 کلیک کنید. اسکلپیون جدیدترین تکنولوژی لیزر 2021 و ساخت شرکت زایس آلمان می باشد. باید فعالیت هایی که باعث تحریک پوست می شود را قطع کنید. سپس با توجه به میزان ضخامت مو در آن ناحیه ، شدت پرتاب را تنظیم کرده ، سری محصول را کاملا روی پوست قرار داده و دکمه پرتاب را فشار دهید. در مرحله سوم، رشد مو متوقف شده و رشتهها دیگر در پاپیلا ریشه ندارند.