بسیاری از صخرههای مرز و بوم عمان در کف اقیانوس باستانی تتیس که فی مابین کشور ایران و عمان قرار داشت رخ هتل کمپینسکی عمان گرفتند. در وسط این کوه جبل اخضر قرار داراست که ارتفاعش به ۳۰۷۵ متر میرسد. در جلوس کرد هیات تجاری عمان در اتاق جمهوری اسلامی ایران محسن ضرابی، مدیریت اتاق مشترک بازرگانی کشور ایران و عمان حیاتی اعلام همین آمار تیتر کرد: پتانسیل اقتصادی دربین دو کشور بالاست، ولی موانع زیادی در مسیر بالا بردن حجم تجارت وجود دارد. بخش های رشد بالقوه ذکر شده در بخش جست و جوی شغل در بالا هم ممکن هست برای سرمایه گذاران خارجی با ارزش باشد. در مناطق داخلیه عمان نیز کوههای متعددی وجود دارد. در تباین خاک بخشها سرزمین عمان اختلاف گوناگونی وجود دارد، زمینهای سبخ در کرانه دریا، تا سهل حاصلخیر باطنه در جنوب شرقی و مسقط، واز صحرای تبارک ربعالخالی تا حدود کوههای سرسبز صلاله که مشابه بخش ها استوائی است. محدوده مملکت عمان از مغرب امارات متحده عربی و عربستان سعودی، از جنوب مملکت یمن، از شمال تنگه هرمز، واز سمت مشرق به دریای عرب محدود میشود، درازی ساحل عمان ۱۷۰۰ کیلومتر میباشد. این بندر به رخ خلیج مدوری میباشد که دور آن را کوههای خشک و فارغ از هیچگونه پوشش نباتی حیاتی صخرههای درشت و درخشنده تسلط کرده و به زحمت از ساحل بازدید میشود. استان مسقط در جزء جنوبی ساحل استان باطنه شمالی و دربین خلیج عمان و کوه حجر شرقی واقع شدهاست و یکی از از بنادر اساسی عمان است، و شاید یکی از جالبترین بنادر دنیا باشد. آفریقا نیز بازار هدف قابل قبولی به جهت پتانسیلهای گردشگری تندرست در هند است، بنابراین همین مرزو بوم درحال تبدیل شدن به یک مقصد مناسب برای درمانهای طبابت به جهت عمانیها و مردمان شورای همکاری خلیج فارس نیز است. گفتنی است، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور ایران برای کمپانی در همین اجلاس به مسقط هجرت کرده هست و بهروز آقایی؛ رئیس کل بنادر و دریانوردی سیستان نیز زیر عنوان رئیس کمیته حمل و نقل و بخش ها آزاد در این جلوس کرد حضور دارد. با همین اکنون همین همکاری فراتر از یک همکاری لجستیکی رفته است و برگزاری سمینارهایی در آیتم جراحی جنگی و رئیس مخاطرات شیمیایی، بیولوژیکی رادیولوژیکی و هسته ای را هم شامل می شود. عبور شناورهای جنگی، زیردریایی ها، شناورهای حیاتی سوخت هسته ای و هر گونه وسیله غوطه ور دیگر و همینطور شناورها و زیردریایی های حامل مواد اتمی و یا خطر آفرین و یا این که زیان آور برای حفظ محیط زیست و شناورهای تحقیقاتی خارجی از دریای سرزمینی مشروط به موافقت گذشته مقامات صالحه جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. عبور شناورهای خارجی به استثنای مورد ها مندرج در ماده (9)، از دریای سرزمینی کشور ایران مادامی که مخل نظم، وقار و امنیت مرز و بوم نباشد تابع اصل عبور بی ضرروزیان است. زمانی که شما همین نوشته را دوست داشتید، مایل به دیتاها بیشتری در رابطه مهم هتل شهر عمان وب سایت خویش باشید.