کافه سینما نوشت: «آزاده مسیحزاده، که هنرجوی فرهادی در موسسهی کارنامه هم بوده؛ یک سری سال پیش مستندی در شیراز ساخته اهمیت تیتر «دوسر برد، دوسر باخت» که روایت زندگی شخصیت حیاتی قصهی فیلم فرهادی است. او نوشت: «سال ۱۳۹۳ ورکشاپ مستند سازی در موسسه کارنامه بوسیله اصغر فرهادی برگزار شد ، مبنا کار به همین رخ بود که ایده ای به وسیله آقای فرهادی که از خبرها جراید بود در اختیار هنرجویان که به تیم های یکسری نفره تقسیم شده بودند قرار گرفت ، مورد قضیه پیدا شدن پول یا اشیایی گران قیمت در شهرهای متعدد بود و مراحل کار اینگونه بود که هنرجویان راجع به موضوع تحقیق و فیلمبرداری کنند و به تدریج هر اپیزود اصلی هدایت ایشان تام و کل آن تبدیل به مستند بلندی شود و به تیتر عمل گروهی نمایش دیتا شود ، مساله کلیدی فیلم راستی آزمایی فعالیت نیکی افرادی بود که به زعم رسانه ها دلیر هایی بودند که پول یا طلای پیدا شده را به صاحبش گشوده گردانده بودند اما مشکل عمده این مستند که با نام «اشیای گمشده» فراهم سناریو شد دیده شدن تصویر دو نفر از پنج سوژه این برنامه تلویزیونی بود که احتمال لاف بودن کار خیرشان میرفت و چالشی حساس عنوان خلق و خوی در سینمای برنامه مستند را رقم می زد که حساس وجود نام اصغر فرهادی به عنوان طراح این مجموعه مستند میتوانست تماشاگر بیشتری هم داشته باشد به خصوص که بعضا از آن ها که احتمال جعلی بودن فعالیت خیرشان بود مهمان برنامه ماه عسل هم بودند. مستندی که نوع بینش به مسئله و زاویه عکس العمل کلیدی سوژه تماما در طول جلسات کلاس حیاتی راهنمایی های فرهادی صورت می گرفت، به طوری که حتی به جهت یکی از اپیزودها که مجموعه ما در شهری دیگر مشغول انجامش بود اهمیت سفارش ایشان قسمتی از نمایش گالیله و گزیده از زندگی واقعی آن فرد که واقعا یه خرده پول پیدا کرده بود و در آن مدت زمان دلیر شهر خود بود در سالنی در مقابل خود آن فرد و اصغر فرهادی دلاور حکومتی تماشاگران اجرا شد. پس به دنبال صاحب پول میگردد و پس از پس دادن پول به صاحبش، همین ماجرا رسانهای میگردد و خیرین شیراز بدهی همین شخص را پرداخت مینماید و او اصلی همین حرکت قهرمانانه از زندان آزاد میشود. او که دارای همین فیلم تقدیرنامه «هشتمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز» را نیز دریافت کرده، درخلاصه قصه فیلمش که در تاریخ ۴ اردیبهشت۹۷ در اینستاگرامش منتشر شده نوشته که زندانی بندباز شیرازی که در زندان به رنگآمیزی دیوارهای زندان سرگرم است، روزی برای خرید رنگ از زندان خارج میگردد و کیف حاوی پول پیدا میکند. درحال حاضر حیاتی گذشت یکسری سال و همزمان اهمیت سناریو فیلم دلیر در فستیوال کن فردی که بخش شیراز به او سپرده شده بود و یک عدد از اپیزودهای آن برنامه مستند را بر پایه خبر و گزارش پخش شده از نتورک استانی عجم و ایده ای که از جانب استادش فرهادی در اختیارش گرفته بود ساخته اساسی این داعیه که فیلم قهرمان از فیلم مستند وی الگو گرفته پیگیر حقوق و دستمزد از دست رفته اش میباشد ، تحلیل این که چرا چنین رفتاری صورت می گیرد و جراحت شناسی آن مسئله این مطلب نیست، چیزی که برای من به تیتر یک کاربر کمپانی کننده در آن ورکشاپ مطرح است اینکه طرح، ایده و فرآیند ساخت آن مجموعه مستند به طور کامل توسط اصغر فرهادی شکل گرفت و ایشان مثل برخی از تیم های سال های به دور تلویزیون به شرط عدم ذکر نامشان کلیدی پخش گوشه ای از آن برنامه مستند موافقت کردند، غافل از این که در آینده با چنین ادعای عجیبی مواجه خواهند شد. در میانه این هیاهوها یک ادعا هم مطرح شده است. وحید صداقت از شاگردان فرهادی و تولید کننده مستند صحنه هایی از یک طلاق به این ادعا در ورقه اینستاگرام خویش پاسخ داد. فیلم طنز و کمدی شیشلیک هم که امید اکثری به فتح گیشه امسال دارد به محض بهبود حالت سینماها التماس پروانه سناریو بخشید و اهمیت این التماس نیز موافقت شده است. همین داستان و فیلمی که ساخته شده مربوط به سال۹۶ است، که به ایده با فیلم سینمایی «قهرمان»شباهت دارد. چنانچه از تالیف این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید داده ها بیشتری در مورد اصغر فرهادی پهلوان غیرت لطفا از برگه ما بخواهید.