بطوری که یک منیفلد اگزوز از کالا چدن حدودا 25 الی 30 دلار و یک منیفلد اهمیت راندمان بالا (هدرز) بیش از 500 دلار بها دارد. ارزش این قطعه به جهت ماشینهای دیگر هم میتواند به بیش از ۲ میلیون تومان برسد. قیمت موتور TU5 تیوفایو استوک حدود ۱۰ میلیون تومان می باشد. IV. همه موتورهای ساخته شده فشار بازگشتی مجازی را برای کارکرد موتور تمجید می نمایند البته در صورتی که فشار از حد معینی تجاوز کند در بلند مدت در رخ نیاز به استعمال از ضمانت نامه، شرکت سازنده موتوراین گارنتی را فسخ می کند. از جمله این معایب می قدرت به این مورد ها اشاره کرد که در قسمت درب قالپاق و شلنگ های بخار روغن ریزی می نماید که همین دستور باعث می شود که بر روی کویل یا شمع های موتور نشتی کند. موتور های tu5 نظیر کلیه موتور ها ویژگی هایی دارد. ولی پس از مدتی شرکت ایران خودرو این موتور را بر بر روی خودرو های ایرانی دیگری نظیر ۴۰۵، مارس، رانا، ۲۰۶ صندوق دارو ۲۰۷ مهم صندوق و بی صندوق قرار دهد و آن ها را به این موتور مجهز کند. پس اط تجهیز به هدرز های به طور کامل حرفه ای ، سوله را ترک می کنند. این قطعه را در خودرو به جای منیفولد نصب میکننند و شما پس از نصب شاهد تفاوت هدرز و منیفولد اتومبیل خواهید بود.برای بهترین عملکرد و بهترین سرانجام که باعث می شود شما بخش اعظم متوجه تفاوت هدرز و منیفولد شوید به شما سفارش می نماییم که بعد از آن از کارگزاری در رخ صلاح دید اتومبیل خویش را ریمپ کنید. به همین استدلال می باشد که بخش اعظمی از رانندگان متوجه می شوند موتور دارای هدر اقتدار و هدرز موتور tu5 گشتاور بیشتری دارد. هوندا لفظ کافه ریسر جدید نگر را برای آن ترجیح میدهد البته به جهت همین پروژه به همین مفهوم میباشد که لو هائو نیازی به طراحی مجدد کل بدنه ندارد. هدرز یک قطعه از اگزوز بهحساب میآید که میتوان آن را جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور کرد که به استدلال طراحی بهتری که برای آن در حیث گرفتهشده، کمتر مصرف سوخت و بهبود قدرت خروجی موتور را در پی خواهد داشت. در تحلیل طراحی داخلی و فضای داخل اتاق پژوپارس، اولین نکته ای که بایستی به آن توجه داشت داشبورد و تریم جلویی ماشین است. از مهمترین مشخصات فنی پژوپارس بایستی به موتور 1.6 لیتری خودرو اشاره کنیم که اساسی 16 سوپاپ است. ولی امروز موتور های ۸ سوپاپ در ایران دیگر استعمال نمی شود و تنها از دسته ۱۶ سوپاپ اهمیت قدرت ۱۰۹ آن به کار گیری می شود. همین موتور ها در ۲مدل ساخت می شود، ۸سوپاپ و ۱۶ سوپاپ. موتور این ماشین در مقایسه اهمیت موتور psaکه در ایران موجود می باشد بالا خیس و خوبتر می باشد البته همین حرارت بالا باعث می شود تا کیفیت روغن در آن یه خرده اهمیت باشد. به طور معمول در خودرو های ۲۰۶ تعمیر کردن موتور دردسر متعددی داراست و پاره ای ایراد میباشد به همین ادله که حجم ۱.۶ لیتری در کنار فضای داخل محفظه موتور ۲۰۶ وجود دارد. سری موتور های tu5 اولین بار توسط کمپانی سیتروئن ساخته و به بازار ارائه شد. همین موتور در مرز و بوم ما اولی توشه اهمیت خودرو ۲۰۶ معروف شد. کیت مکش، هدرز و ریمپ که در خودروآموز به بررسی کامل انها پرداخته ایم را می توان اولی اقدامات به جهت تیونینگ همین ماشین دانست ولی که اینها تنها مثال های نخستین هستند و بسته به هزینه می توانید قطعات را تعیین نمایید. صد رد صد تا الان موتور ۲۰۶ تیپ ۵ اساسی کد tu5 را شنیده اید این موتور ها فارغ از تردید یکی از پر اسم و رسم ترین و دوست داستنی ترین موتور هایی میباشد که در اتومبیل های اهل ایران به کارگیری می شود. ۳۰ درصد اسب بخار بخش اعظم به معنای همین است که میتواند موتور پراید شما را به اندازه موتور یک ۲۰۶ تیپ ۵ کار کشته کند. هنگامی گفته می شود که پر سرعت خیس و بیشتر بدان مضمون نمیباشد که حذف اگزوز از موتور ارتقاء اقتدار و توان را به همپا خواهد داشت خیر ، انجام این فعالیت حساس محاسبات ظریف و پیچیده ای میسر میباشد تا به پیشرانه ی ماشین صدمه وارد نشود . افزون بر موارد گفته شده متاع هدرزها نیز در بازدهی آن ها تأثیرگذار است که در میان آن ها از فولاد ضدزنگ نسبت به فرآورده های دیگر از پاراگراف فولاد سنتی (Traditional Steel)، تیتانیوم و چدن (Cast-Iron)، بیش خیس به کارگیری شده است. در واقع این تعداد لوله ها و شیوه اتصال آنان به یکدیگر هست که آن را نامگذاری می کند. یک عدد از خصوصیت های لطف که این موتور داراست این است که قطعات و لوازم حساس کیفیتی در ساخت آن استفاده شده و این فرمان سبب بازدهی و کارد خوب آن می شود. موتور tu5 بوسیله شرکت سیتروئن و پژو ساخته شده و از سری موتور های tu می باشد. یکی از بیشترین و بزرگ ترین مزیت هایی که همین موتور دارااست این میباشد که استاندارد آلایندگی موتور تیوفایو حیاتی تغییرات کمی در آن می تواند به استاندارد آلایندگی یورو ۵ برسد. سیستم توزیع سوخت موتور تیو فایو (tu5) یکی از عامل ها مضاعف مهمی می باشد که سبب عملکرد ناپایدار موتور تیو فایو (tu5) میشود، کلیدی اینکه تلاشهای مضاعف متعددی صورت گرفت که سیستم توزیع سوخت موتور تیو فایو بهبود پیدا کند، اهمیت همین وجود هنوز هم این موتور در همین زمینه حساس ضعفهایی می باشد که سبب کارایی ضعیف موتور tu5 شده است.