پاکسازی پوست چگونه است و چگونه می توان آن را درمان کرد – THE YESSTYLIST – وبلاگ مد آسیایی

زمان تخمینی مطالعه: 2 دقیقه

هیچ چیز مانند عجله هیجان انگیز برای امتحان یک محصول مراقبت از پوست جدید نیست، به این امید که فواید ظاهری را برای پوست شما ارائه دهد. شما نظرات و توصیفات را خوانده اید و انتظار دارید که این محصول روی پوست شما نیز کار کند! اما بیایید واقعی باشیم – همیشه اینطور نیست. بسته به نوع پوست شما، ممکن است هنگام معرفی یک محصول جدید روی پوست، واکنش هایی رخ دهد که منجر به پاکسازی پوست می شود.

پاکسازی پوست که به اندازه یک پاکسازی واقعی دلهره آور نیست، زمانی رخ می دهد که یک محصول جدید مراقبت از پوست را در برنامه روزانه خود بگنجانید. محصولی که اخیراً معرفی شده ممکن است باعث شود پوست سرعت گردش سلولی خود را افزایش دهد، در نتیجه سلول‌های مرده پوست بیش از حد معمول می‌ریزند و منافذ مسدود شده به سطح می‌آیند. پاکسازی پوست هر چقدر هم که آزاردهنده باشد جای ترس ندارد زیرا این روند طبیعی است. گاهی برای رسیدن به رنگین کمان باید از طوفان عبور کرد.

ورق بزنید تا یاد بگیرید چگونه به طور موثر پاکسازی پوست را تحمل کنید.

پاکسازی پوست خوب است یا بد؟

در طرح کلان چیزها، این روند خوب است. به آن مانند یک نسخه تسریع شده لایه برداری پوست فکر کنید. تمام گنک های زیر سطح پوست به هر طریقی بیرون می آیند و باید برداشته شوند. اگرچه این قابل درک است که بخواهید استفاده از محصولی را که باعث پاکسازی و خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شما شده است را متوقف کنید، پاکسازی پوست نیز نشان می دهد که محصول کار خود را انجام می دهد. در این دوره، پوست در مسیر سریعی برای تجدید است. سلول‌های مرده پوست، کثیفی‌ها و ناخالصی‌ها به سطح فشار داده می‌شوند تا پوستی شفاف و جوان پیدا کند.

پاکسازی پوست در مقابل ترک: تفاوت چیست؟

به محض اینکه می بینیم یک برآمدگی دردناک و قرمز رنگ روی پوست ظاهر می شود، غریزه ما به ما می گوید که در حال شکستن هستیم. اما اسب های خود را نگه دارید! پاکسازی پوست مانند جوش نیست. در حالی که این نگرانی های پوستی ظاهری مشابه دارند، اما ویژگی های متفاوتی دارند. در اینجا نحوه تشخیص تفاوت بین جوش و پاکسازی پوست آمده است.

یک نشانه آشکار که پوست شما در حال پاکسازی است این است که به تازگی شروع به استفاده از یک محصول مراقبت از پوست جدید کرده اید که حاوی مواد شیمیایی مانند رتینول، AHA (مانند اسید گلیکولیک) و BHA (مانند اسید سالیسیلیک) است. از سوی دیگر، جوش‌ها معمولاً شامل استفاده از محصولات حاوی سولفات، الکل‌های خشک‌کننده، نمک‌ها یا روغن‌های ضروری است.

علائم پاکسازی پوست شامل جوش های سرسفید، جوش های سرسیاه، پاپول، کیست، خشکی و پوسته پوسته شدن است و ممکن است در یک زمان به صورت خوشه ای ظاهر شوند. از نظر موقعیت مکانی، پاکسازی در مناطقی که قبلاً مستعد بروز شکاف هستند رخ می دهد، در حالی که شکستگی ها در مناطق جدید و موجود رخ می دهد.

در نهایت، پاکسازی پوست تا شش هفته طول می‌کشد تا بهبود پیدا کند و نباید لکه‌ها یا جای زخم باقی بماند، بر خلاف جوش‌هایی که ممکن است بهبودی طولانی‌تری طول بکشد و ممکن است منجر به لکه‌دار شدن پوست شود.

چگونه پاکسازی پوست را درمان می کنید؟

هر چقدر هم که بی فایده به نظر می رسد، وقتی پوست شما پاک می شود، اجازه دهید این کار پاک شود. به استفاده از محصول جدید مراقبت از پوست ادامه دهید، اما این کار را به تدریج انجام دهید. شما اساساً تا زمانی که بتوانید هر روز از آن استفاده کنید، تحمل پوست را نسبت به محصول ایجاد می کنید.

در حالی که پوست در طول دوره پاکسازی حساس ترین است، یک روال مراقبت از پوست ساده شامل پاک کننده، مرطوب کننده و ضد آفتاب را دنبال کنید. یک پاک کننده با pH پایین، مانند پاک کننده حالت دهنده پوست ضروری ROVECTIN، تعادل چربی و آب پوست را بدون ایجاد اختلال در سد محافظ پوست بازیابی می کند. مرطوب کننده هایی که حاوی سرامید برای ترمیم سد پوستی و اسید هیالورونیک برای آبرسانی به پوست هستند، برای کمک به پوست شما برای عبور از این دوره انتقالی مناسب هستند. کرم سد کننده رطوبت آرام کننده Pyunkang Yul یکی دیگر از رقبای عالی برای افزایش انعطاف پذیری پوست است. برای محافظت در برابر نور خورشید، یک ضد آفتاب فیزیکی مانند SCINIC برای پوست حساس Enjoy Super Mild Sun Essence انتخاب کنید.

مهمتر از همه، از مواد و عطرهای تند پرهیز کنید و در طول دوره پاکسازی پوست را ترک نکنید!

مربوط:

(10 بار بازدید شده، امروز 9 بازدید)