خودروی ‘Roborace’ اولین پیست خیابانی را در مراکش آغاز کرد

خودروی ‘Roborace’ اولین پیست خیابانی را در مراکش آغاز کرد

نکات برجسته داستان

مسابقه برقی بدون راننده تست پیست را با موفقیت در مراکش، مراکش به پایان رساند

سری Planned Roborace شاهد رقابت اتومبیل‌های خودران در آخر هفته‌های Formula E ePrix خواهند بود.



CNN

این خودرویی است که با فناوری تجهیز شده است، توسعه دهندگان آن جسورانه پیش بینی می کنند که شهرهای ما را متحول خواهد کرد و شیوه زندگی ما را تغییر خواهد داد.

“DevBot #1” مستقل اخیراً در مراکش جهشی بزرگ به جلو داشت و اولین حضور خود را در یک مسیر خیابانی در Formula E Marrakech ePrix انجام داد.

نمونه اولیه باطری در حال آزمایش برای Roborace – یک سری مسابقه پیشنهادی است که در آن اتومبیل‌های بدون راننده در مدارهای موقت شهری به رقابت می‌پردازند.

جاستین کوک از Roborace به CNN گفت: «این اولین بار است که Devbot را در حالت بدون راننده در مسیر فرمول E در وسط یک خیابان شهر اجرا می کنیم.

برای تیمی که ساعت‌ها و ساعت‌ها کار می‌کنند بسیار هیجان‌انگیز است. این بچه‌ها تا ساعت 1 تا 2 بامداد در حال توسعه فناوری بودند که هیچ‌کس دیگری در جهان قادر به انجام آن با این سرعت و در این محیط‌های پیچیده نیست. ”

بخوانید: ماشین مسابقه الکتریکی آینده بدون راننده را به نمایش می گذارد

با استفاده از انواع حسگرها – از جمله GPS، رادار و اولتراسونیک – که با برنامه های پیچیده کامپیوتری مرتبط هستند، ماشین یاد می گیرد که چگونه با سرعت در مسیر حرکت کند و از همه موانع اجتناب کند.

کوک، که مدیر ارشد اجرایی Kinetik نیز هست، می‌گوید: «کاری که ما انجام می‌دهیم در حال حاضر در خط مقدم فناوری است.»

دو یا سه نوع مسابقه فضایی وجود دارد، اگر بخواهید – برخی از مردم به مریخ می‌روند، ما در حال توسعه ماشین‌های روباتیک هستیم و فکر می‌کنم شاید یکی از هیجان‌انگیزترین فضاهای حال حاضر جهان باشد. ”

پس از آزمایش موفقیت‌آمیز 30 دقیقه‌ای در مراکش – شهر میزبان امسال کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (COP22) – کوک می‌گوید که شرکت در مرحله بعدی مسابقه دو اتومبیل را با هم در مسیر با هدف نهایی رقابت حداکثر 10 اتومبیل در مسیر مسابقه امتحان خواهد کرد. هر آخر هفته Formula E ePrix.

کوک مشتاق می‌گوید: «اینجا در COP22 وقتی یک آینده الکتریکی را جشن می‌گیریم، آینده‌ای بدون راننده – این زمان عالی برای Roborace است».

برای اخبار و ویژگی‌های بیشتر Formula E به cnn.com/motorsport مراجعه کنید

بیش از هر چیز ما می‌خواهیم مردم درباره این فناوری هیجان‌زده شوند، زیرا زندگی ما را تغییر می‌دهد، شهرهای ما را متحول می‌کند.»